reklama

Kríza ako predajný argument

V poslednom období na nás z každej strany útočia semináre s podtitulom “ Ako vyťažiť z krízy“. Majú nám ukázať správnu cestu, ktorá nás víťazne prevedie jej nástrahami a zákutiami. Zväčša sa to všetko točí okolo poradenstva a informačných technológií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Organizátori týchto akcií majú dva výrazné dôvody na usporiadanie týmto smerom ladených seminárov. Prvým je snaha na kríze zarobiť, využiť ťažkosti a obavy druhých z toho, čo prinesie budúcnosť, k dosiahnutiu vlastného zisku. Druhým dôvodom je pokus eliminovať dôsledky súčasnej hospodárskej situácie, ktorá postupne dopadá aj na tento trhový segment a ohrozuje dynamický rast spoločností, ktorý dosahovali počas uplynulého obdobia.

Hlavným marketingovým argumentom sa stáva prezentácia informačných technológií ako nástroja na zefektívnenie podnikových procesov, dôsledné sledovanie a evidenciu obchodných procesov, redukciu počtu pracovníkov ako následný efekt nasadenia nových technológií, dôslednú kontrolu nákladov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno, to všetko sa dá dosiahnuť správnym nasadením softvérových a hardvérových produktov, nie je to však všeliek, ktorý Vám eliminuje riziká prinášané trhom. Tak ako vždy, musíte celý proces zefektívnenia začať u seba, vo vnútri firmy. Prvým krokom je interný audit, ktorý Vám dokáže poskytnúť reálny obraz o stave spoločnosti. Ten umožní manažmentu nastaviť organizačne jednotlivé čiastkové procesy, tak aby dosiahli synergický efekt. Tento krok firma plne vo svojej réžií

Pre mnohé mnoho z nich je to postačujúci krok, vďaka ktorému si upracú interný neporiadok, sprehľadnia si procesy a dostanú spoločnosť pod svoju kontrolu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predchádzajúce roky boli v znamení dynamického ratu, ktorému spoločnosti zvyšovali výrobu, rástol predaj, ťažila z toho aj doprava a špedícia. Rast bol dôvodom, prečo nemali firmy čas ani priestor na zefektívňovanie procesov. Nenútila ich k tomu ani realita, rast a zisk prichádzal temer automaticky, tak prečo sa zaoberať takou malichernosťou, akou sú efektivita a výška nákladov.

Situácia sa dnes otočila o stoosemdesiat stupňov. Klesá dopyt, pokles zaznamenáva celý sektor obchodu. Výrobným spoločnostiam neostáva nič iné, len sa prispôsobiť znížením produkcie. Kde sa menej predáva a menej vyrába, tam sa aj menej prepravuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve dnes je ten správny čas venovať sa analýze všetkých procesov vo Vašej firme. Nastavte si zrkadlo a pozrite sa, ako na tom v skutočnosti ste. Až po dôslednej analýze budete vedieť, čo potrebujete a budete si vedieť na trhu vybrať tie správne technológie, ktoré Vám pomôžu opäť dynamicky naštartovať biznis po skončení krízy.

Vrátim sa na úvod k seminárom o kríze a o tom ako na nej zarobiť. Bez poznania vlastných procesov a ich optimalizácie nemá účasť na týchto seminároch zmysel.

Martin Považan

Martin Považan

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Implementácia informačného systému je cesta tŕnistá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu